La inversió estrangera a Espanya s'incrementa el 70%  la primera meitat de 2016

La inversió estrangera a Espanya s'incrementa el 70% la primera meitat de 2016

Publicat el 4 de novembre de 2016

La inversió directa estrangera a Espanya va arribar als 20.006 milions de dòlars (18.081 milions d'euros) en la primera meitat del 2016, el que va representar un increment del 70% respecte del mateix període de l'any anterior.

Els recursos invertits van ser de 18.081 milions d'euros, mentre que els destinats a l'exterior van arribar als 27.863

La inversió directa estrangera a Espanya va arribar als 20.006 milions de dòlars (18.081 milions d'euros) en la primera meitat del 2016, el que va representar un increment del 70% respecte el mateix període de l'any anterior.

Espanya es troba juntament amb els EEUU, Regne Unit, Austràlia, Bèlgica, França i Alemanya entre els únics set països de l'OCDE on la inversió directa estrangera ha arribat als 20.000 milions de dòlars (18.075.000 d'euros) en els primers sis mesos del 2016 . Així mateix, Espanya va invertir un total de 30.829 milions de dòlars (27.863 milions d'euros) a l'exterior entre els mesos de gener i juny del 2016, el 7% menys que un any abans, però respecte al semestre precedent, les inversions directes de Espanya a l'estranger es van incrementar el 24%.

La positiva evolució de la inversió exterior a Espanya és un element fonamental en la reactivació econòmica, basada en la reducció del dèficit públic i la generació de llocs de treball. Les quatre potes del creixement econòmic són bàsicament el consum, la inversió, la despesa pública i la balança comercial. La inversió exterior a Espanya té un valor especialment preuat, en influir en diversos aspectes d'aquestes claus bàsiques de la reactivació, tant la inversió interior com la balança comercial.

Els països que van experimentar un major flux d'inversió estrangera en aquest període van ser els EEUU i la Xina, amb 254.000 milions de dòlars (229.570 milions d'euros) i 75.000 milions de dòlars (67.786 milions d'euros), respectivament, per davant Regne Unit (72.000 milions de dòlars o 65.086 milions d'euros), el Brasil (29.000 milions de dòlars o 26.215 milions d'euros) i Bèlgica (28.000 milions de dòlars o 25.311 milions d'euros).

En direcció oposada, les inversions a l'exterior van arribar als 147.000 milions de dòlars (132.820 milions d'euros), el 33% menys que en el mateix període de 2015 i el 45% menys que en el semestre anterior.

Font: El Periódico
 

Utilitzem cookies pròpies y de tercers per fer funcionar de manera segura la nostra pàgina web i personalitzar el seu contingut. Igualment, fem servir cookies per mesurar i obtenir dades de la navegació que realitza i per ajustar la publicitat als seus gustos i preferències. Premi el botó "Acceptar totes" per confirmar que ha llegit i acceptat l'informació presentada. Per administrar o deshabilitar aquestes cookies faci clic a "Configuració". Pot obtenir més informació a la nostra política de cookies.
Modificar cookies
Tècniques i funcionals Sempre activades
Aquest lloc web utilitza cookies pròpies per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades al disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
Analítiques i personalització
Permeten fer el seguiment i l'anàlisi del comportament dels usuaris d'aquest lloc web. La informació recollida mitjançant aquest tipus de cookies s'utilitza en el mesurament de l'activitat del web per a l'elaboració de perfils de navegació dels usuaris per introduir millores en funció de l'anàlisi de les dades d'ús que fan els usuaris del servei. Permeten desar la informació de preferència de l'usuari per millorar la qualitat dels nostres serveis i oferir una millor experiència a través de productes recomanats.
Marketing i publicitat
Aquestes cookies són utilitzades per emmagatzemar informació sobre les preferències i les eleccions personals de l'usuari a través de l'observació continuada dels seus hàbits de navegació. Gràcies a elles, podem conèixer els hàbits de navegació al lloc web i mostrar publicitat relacionada amb el perfil de navegació de l'usuari.