No sabem si amb el nou Euribor les hipoteques seran més barates

No sabem si amb el nou Euribor les hipoteques seran més barates

Publicat el 15 de maig de 2017

L'índex de referència en les hipoteques espanyoles viu temps de canvis. La legislació comunitària obliga a la seva reformulació, ja que en l'actualitat es basa en estimacions i no en operacions reals del mercat interbancari.

El secretari general de l'European Money Markets Institute (EMMI), encarregat de fixar l'euríbor, preveu tenir el nou tipus per a finals de 2018

L'índex de referència en les hipoteques espanyoles viu temps de canvis. La legislació comunitària obliga a la seva reformulació, ja que en l'actualitat es basa en estimacions i no en operacions reals del mercat interbancari.

Immers en aquest procés de transformació, el EMMI pilota per a tenir un nou Euribor per 2018, però no acaba de definir si acabarà sent un canvi que afavoreixi als consumidors.

Hi ha uns deu països de la zona euro que prenen l'euríbor com a referència. entre ells Espanya, Portugal, Itàlia o Irlanda.

Hi ha una regulació europea que exigeix ​​que els tipus de referència d'importància crítica i sistèmica han de basar-se en operacions reals en el màxim possible. Des de la EMMI s'intenta que estigui totalment basada en aquestes operacions reals. Que no estigués basat en estimacions d'experts com fins ara. Però no hi ha prou transaccions perquè puguem tirar endavant una metodologia basada íntegrament en el mercat.

Estudiem una metodologia combinada o híbrida, que sí compliria amb la regulació. D'una banda les entitats miren les seves pròpies operacions. Si no són suficients miren a les de mercats similars. Si segueixen sense ser suficients, entra en joc el judici d'un expert, d'aquí que sigui híbrid. Calen proves per veure si és prou robust per llançar-ho. Es consultarà els implicats: banca, entitats financeres, consumidors ... Per a finals de 2018 es vol tenir tot a punt.

 En qualsevol cas, el nou Euribor estarà a punt per quan es recuperi el mercat. Una de les raons per canviar l'Euribor és fer-lo més transparent. Ara les entitats s'autoexigeixen complir les regles. També es fa balanç de la situació actual dels bancs. Es necessiten grans jugadors a Europa perquè competeixin amb les fintechs o grans corporacions -Amazon, Facebook- que comencin a donar serveis financers. Pel que fa a les crisis bancàries, el risc sempre hi és, però amb entitats més fortes s'afronten millor.

Font: La Vanguardia

Utilitzem cookies pròpies y de tercers per fer funcionar de manera segura la nostra pàgina web i personalitzar el seu contingut. Igualment, fem servir cookies per mesurar i obtenir dades de la navegació que realitza i per ajustar la publicitat als seus gustos i preferències. Premi el botó "Acceptar totes" per confirmar que ha llegit i acceptat l'informació presentada. Per administrar o deshabilitar aquestes cookies faci clic a "Configuració". Pot obtenir més informació a la nostra política de cookies.
Modificar cookies
Tècniques i funcionals Sempre activades
Aquest lloc web utilitza cookies pròpies per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades al disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
Analítiques i personalització
Permeten fer el seguiment i l'anàlisi del comportament dels usuaris d'aquest lloc web. La informació recollida mitjançant aquest tipus de cookies s'utilitza en el mesurament de l'activitat del web per a l'elaboració de perfils de navegació dels usuaris per introduir millores en funció de l'anàlisi de les dades d'ús que fan els usuaris del servei. Permeten desar la informació de preferència de l'usuari per millorar la qualitat dels nostres serveis i oferir una millor experiència a través de productes recomanats.
Marketing i publicitat
Aquestes cookies són utilitzades per emmagatzemar informació sobre les preferències i les eleccions personals de l'usuari a través de l'observació continuada dels seus hàbits de navegació. Gràcies a elles, podem conèixer els hàbits de navegació al lloc web i mostrar publicitat relacionada amb el perfil de navegació de l'usuari.