El totxo torna a batre rècords

El totxo torna a batre rècords

Publicat el 12 de juny de 2015

Aquest 2015 ve carregat de bones notícies econòmiques. Ara sembla que no tot és tan negre i comencem a veure la llum en molts aspectes de l'economia. Les dades segueixen sense ser brillants, però alguns sectors que van tocar fons durant la crisi comencen a escalar cap a la recuperació, com és el cas de l'habitatge, per la qual cosa tot sembla indicar, que l'època negra del sector immobiliari ja és història...

Aquest 2015 ve carregat de bones notícies econòmiques. Ara sembla que no tot és tan negre i comencem a veure la llum en molts aspectes de l'economia. Les dades segueixen sense ser brillants, però alguns sectors que van tocar fons durant la crisi comencen a escalar cap a la recuperació, com és el cas de l'habitatge, per la qual cosa tot sembla indicar, que l'època negra del sector immobiliari ja és història...

L'ambient ha donat un gir radical en els últims mesos. Ara, la corba de preus dels pisos tendeix a ser més plana, les vendes han repuntat, fins i tot la concessió d'hipoteques aixeca el cap molt a poc a poc.

Les tendències macroeconòmiques també somriuen al sector, amb el sistema financer sanejat i els incentius del Banc Central Europeu, s'impulsa la concessió de crèdit, inclòs l'hipotecari. De fet, la concessió d'hipoteques va repuntar un 1,6% el 2014, arribant a la xifra dels 203.000 préstecs, el que va afavorir que al gener de 2015 arribéssim al 20%.

Després de la forta depreciació dels anys de la crisi (prop del 50%) ara la tendència apunta a l'estabilització de preus. Sense anar més lluny, en el primer trimestre d'aquest any Espanya va deixar enrere els números vermells, amb un augment del valor mitjà dels habitatges d'un 3,3%, destacant les xifres de Madrid (4,8%) i de Barcelona ( 0,9%).

Els estrangers segueixen apostant per Espanya

Segons dades del Ministeri de Foment, els estrangers residents al nostre país van invertir 8.609,5 milions d'euros en habitatges durant l'any passat 2014. No està gens malament, i més si tenim en compte que suposa un augment del 26% respecte al 2013 . Aquests inversors internacionals van apostar sobretot per l'habitatge de segona mà, amb 7.676,4 milions d'euros.

En conclusió, tot apunta que el 2015 serà l'any de l'estabilització i el creixement. No serà un repunt bestial, però sí prou important perquè l'inversor surti guanyant; una inversió en habitatge avui que serà rendible a llarg termini.

Utilitzem cookies pròpies y de tercers per fer funcionar de manera segura la nostra pàgina web i personalitzar el seu contingut. Igualment, fem servir cookies per mesurar i obtenir dades de la navegació que realitza i per ajustar la publicitat als seus gustos i preferències. Premi el botó "Acceptar totes" per confirmar que ha llegit i acceptat l'informació presentada. Per administrar o deshabilitar aquestes cookies faci clic a "Configuració". Pot obtenir més informació a la nostra política de cookies.
Modificar cookies
Tècniques i funcionals Sempre activades
Aquest lloc web utilitza cookies pròpies per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades al disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
Analítiques i personalització
Permeten fer el seguiment i l'anàlisi del comportament dels usuaris d'aquest lloc web. La informació recollida mitjançant aquest tipus de cookies s'utilitza en el mesurament de l'activitat del web per a l'elaboració de perfils de navegació dels usuaris per introduir millores en funció de l'anàlisi de les dades d'ús que fan els usuaris del servei. Permeten desar la informació de preferència de l'usuari per millorar la qualitat dels nostres serveis i oferir una millor experiència a través de productes recomanats.
Marketing i publicitat
Aquestes cookies són utilitzades per emmagatzemar informació sobre les preferències i les eleccions personals de l'usuari a través de l'observació continuada dels seus hàbits de navegació. Gràcies a elles, podem conèixer els hàbits de navegació al lloc web i mostrar publicitat relacionada amb el perfil de navegació de l'usuari.